Worst of Vegankrubb

För att dra ner på pretentiösiteten, så tänkte jag presentera tre maträtter i kategorin Worst of Vegankrubb.


Jag började att fotografera mat i november förra året och när man tittar tillbaka på de första bilderna så vet man inte riktigt om man ska skratta eller gråta.


Uppläggningen var ständigt katastrofal och blixten som speglade sig i tallriken gjorde inte det hela aptitligare.

 

Så titta och njut - Worst of Vegankrubb 

 

 


Linsfalafel med pommes frites, tomatsås och morotstavar
Det riktigt glänser om hela bilden och tomatsåsen är rinnig. Dessutom serveras det hela med de i matlagningskretsar portförbjudna fryspommesarna!




Mock duck serverat med potatisgratäng och grillad paprikasås
En rätt som låter ganska gott på papper. Att göra uppläggningen i form av ett ansikte med sneda ögon vet jag inte hur jag lyckades med.




Sojastrimlor i currysås med kokt potatis, en morotsbit och överblivna marinerade bönor.
Currysåsen var faktiskt riktigt god, men väldigt dassig, nästan kissfärgad. Att samkoka morötter och potatisar är ju smart, men här blev det inte så lyckat. Det syns verkligen på bönorna att de bott i kylskåpet nästan en vecka.


Det var en pärs att behöva konfronteras med dessa ungdomssynder, men nu är det gjort och jag hoppas att jag kunnat tipsa om vad ni inte ska ha som dagens vegankrubb.


Vill passa på att tacka alla besökare och alla som länkar hit, känns oerhört inspirerande med alla fina kommentarer och besökare!


Jag har också funderat på om jag ska utveckla bloggen till att innehålla konsumentinformation och restaurangtips. Åker till Östeuropa i september och hoppas kunna kartlägga lite schyssta veganrestauranger.

/Bjoern 


Kommentarer
Postat av: Boel

Hej!
Trevlig sida, synd bara att Google gör reklam för "KRAV-märkt hängmörat kött" på den! Skit-google. Mvh

2005-08-22 @ 11:40:28
Postat av: Süssi

tjenna björn! kul o läsa om resturangen och worst-maträtterna! Minns när du visade oss de bilderna hemma hos er för en tid sen! :) Så fort vi fått bil (när johan fått jobb) kommer vi ner till Malmö! Då kan vi ju gå ut o käka på nån av dina kartlagda resturanger, eller så tar vi vårt klassiska laga-tillsammans-koncept! Jag är så jävla trött på min mage nu, längtar tills bebisen kommer ut! Det är väldigt tråkigt att inte orka göra något överhuvudtaget utan att flåsa som om jag sprungit maraton. Saknar dig, kram!

2005-08-23 @ 15:17:40
Postat av: Christopher Anderton

Well, Östeuropa kommer det bli svårt att finna veganresturanger. Eller ens vegetariska. Men lycka till, och rapportera gärna om det!

Postat av: björn

har hittat en bra sida med en hel del veganrestauranger, IVU.org, där kan man klicka sig vidare och söka efter restauranger i specifika länder.

2005-08-30 @ 13:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback