Julklappstips som gagnar djuren!

Nu när det snart är jul tänkte jag tipsa om webbutiker där man kan handla djurvänliga klappar. Även om du själv inte är vegan eller vegetarian så kanske du har någon släkting som skulle bli jätteglad för en tröja eller en fin kokbok.
Alla butiker som har sin länk med här drivs helt ideelt, dvs allt överskott går till arbetet för djuren.




Aslan distro har ett varierat utbud av fina grejor. Snygga tshirtar, godis, tidningar, böcker m.m.
Allt överskott går till djurrättsarbete, så här kan man verkligen konsumera med gott samvete. En av alla toppenprodukter som finns på sidan är Vegolandet Veganias kokbok Av Nina och Linda Andersson, som innehåller över 500 veganrecept!




Djurrätt.org har även den ett stort utbud av djurrättsrelaterat material. Vad sägs om massvis av fina böcker,  tidningar, patches, knappar och massvis med filmer samt många roliga prylar som t.ex. en "veggie-baby haklapp. På djurrätt.org kan du även ladda ner snygga affischer med djurrättsbudskap.




Djurrättsaktivisten Daniel Rolke har skrivit en bok där han intervjuar 15 djurrättaktivister, alla med olika bakgrund och förutsättning, men alla med samma mål, att stoppa djurförtrycket! Läs bl.a. om Pär som har färdats på världens alla hav med Sea Shepherd och kämpat mot tjuvjägare och valfångstfartyg. Författaren Daniel är 28 år och har varit engagerad för djuren sen början av 90-talet.




Djurkalendern är numera en riktig klassiker för alla vegointresserade. Pengarna som kommer in går till att ta hand om misshandlade, vanvårdade eller övergivna djur. Kalendern innehåller i år olika tips på aktiviteter som man kan göra för att förbättra djurens situation. Utgivare är Förenade Djur.




Djurhemmet Tigerharen tar hand om skadade eller övergivna djur. På Tigerharen jobbar ett par eldsjälar och de verkligen engagerar sig för de utsatta djuren. Ett bra julklappstips är därför att ge bort ett stödmedlemskap hos Tigerharen. Djurhemmet är helt beroende av gåvor och pengarna går till mediciner, leksaker, mat m.m åt djuren. Stödmedlemskapet kostar 200.


 

Kommentarer
Postat av: Jessica Lindgren

Det här är egentligen ingen kommentar på inlägget men jag kan inte för mitt liv hitta några kontaktuppgifter på din bloggsida?!? Skulle du kunna kontakta mig så jag får en mailadress till dig för jag skulle vilja fråga dig något :)

Mvh Jessica Lindgren

Postat av: Leo

Wow, det var en tidig julklapp att få ett inlägg från dig på min blogg. Vilken skatt att få ta del av all info här! Otroligt fina recept dessutom. Kockar du någonstans? Kan möjligtvis erbjuda dig jobb framöver annars....

2005-12-13 @ 22:18:14
URL: http://www.altervego.sprayblog.se
Postat av: Leo

Den här nattugglan måste lägga sig nu. Internet är dock himla beroendeframkallande. Särskilt med alla otroliga podcasts som folk lägger ut. Dessutom böcker! Har du laddat hem Marcus bok?
Befinner mig för närvarande i Israel och lär mig så mycket som möjligt om mellanöstern vegetarisk matlagning. Bor med min fru här, men kommer till Stockholm i januari. Ser att du bor i Malmö. Där sprack jobberbjudandet....

2005-12-14 @ 01:45:26
URL: http://www.altervego.sprayblog.se
Postat av: Martina

Nja jag glömmer skiten jämt :) Men ska väl försöka blogga mer regelbundet snart haha

2005-12-14 @ 10:48:42
URL: http://martina.blogg.se
Postat av: Jon

Hej,
Tar några av tipsen och lägger på min julklappstips sida.

2006-07-11 @ 21:22:47
URL: http://www.hittajulklappar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback